17 Ekim 2010 Pazar

Tek Eşlilik Erkeğin Doğasına Aykırı


Diyarbakır'ın Hazro Beldesinden İstanbul'a yıllar önce kaçan Mahmut Pekdemir artık memleketine dönmek istiyor ama töre kanunlarından dolayı geri dönüşü pek mümkün değil.Şimdi 35 yaşında olan Mahmut askerliğini yaptıktan sonra ailesi tarafından Ağartı köyünün ağasının kızıyla evlendirilmek istedi.O zamanlar genç ve asi olan Mahmut bi sevdiği olsun istedi.Töre kanunlarına karşı gelerek bi gece Hazro'dan kaçtı.İstanbul'da bi süre inşaatlarda çalıştı.

Şans Mahmut'un Kapısını Beklemediği Bi Anda Çaldı
İnşaatlarda anasının ağladığını anlatan Mahmut bi gece loto bayinin önünden geçerken sayısal loto oynadı ve talih yüzüne güldü.Bi anda zengin olan Mahmut zenginliğin tadını çıkarmaya başlayarak kendini İstanbul sosyetesinin içinde buldu.Burdaki yaşam kendisine her ne kadar ters gelmiş olsa da entel takılmaya başladı.Bu arada yaşı da 30'a merdiven dayayan Mahmut evlenmeye karar verdi.20 yaşındaki feminist,tiki Aybüke Atıfet ile evlendi.Zaten ne olduysa da bundan sonra oldu.İşte Mahmut'un hikayesi;"Valla kardeş dilim çok yandı.Neyime benim tikilerle,feministlerle evlenmek.Gerçi evliliğimizin ilk yılları çok güzeldi.Nerde akşam orda sabah ediyorduk.Aybüke beni her ne kadar sallamasa da mutlu mesut bi ailem var sanıyordum.Benimse tek istediğim bi evlattı.Çocuk yapmayı bırak 4 senelik evliliğimizde 1 bilemedin 2 kere o iş oldu.Her neyse tabi benim paralarda suyunu çekmeye başlayınca da her gün kavga gürültü derken ayrıldık.4 yıldır elime kadın eli değmedi,tek eşlilik erkeğin doğasına aykırı.Şimdi Diyarbakır'da olsaydım beşik kertmesi falan iyi kötü bi evliliğim olmuş yanında da extra kumam olurdu.Ben böyle gördüm.Hazyo'da dönemiyorum.Ağartı ağası yolumu gözler.Gittiğim gibi vuracaklar.Kardeşlerim de hepsi beni reddetti.Çaresizim..."yaşadığı zorlukları anlatırken Mahmut göz yaşlarına hakim olamadı.Her iki lafından birinde tek eşliliğe olan karşıtlığını ve töreye karşı gelmiş olduğunu anlattı durdu.Şimdi çok yalnız ve çaresiz olan Mahmut'un son çaresi Dest-i İzdivaç.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder