17 Kasım 2010 Çarşamba

Zenginmişiz Meğer Haberimiz Yok

Akşam nette öyle dolanırken bi sayfaya gözüm takıldı. Türkiye'de kişi başına düşen milli gelir 10 milyon $ civarı olduğu yazıyordu. Allah allah dedim dolar fiyatları düşmüş herhalde olmalı. Şu anki 1 doların fiyatı da 1 lira 44 kuruş, bunu ABD doları üzerinden hesapladığımızda yıllık 14 bin 440 TL yapıyor. Türkiye gibi bi ülkede bunu düşündüğün zaman fena para değil.

Bürüt asgeri ücrette 760 TL. Asgeri ücreti 1 yıla göre hesapladığında da 9 bin 120 TL yapıyor. Peki bu vatandaşın geriye kalan 5 bin 320 TLsi nerede? Ya da bu hesaplama neye göre yapılıyor?

Zaten haberin başlığını okuduğumda bi katakulliy vardır demiştim. Benim cebimde şu an 10 TL yok nerede o zaman benim 10 bin dolarım.

Ey benim salak halkım uyuyup aç gezmeye devam et. Nasıl olsa alışmışız güdülmeye dimi böyle gelmiş böyle gider ya da bunlarla uğraşmak bize mi kaldı? Verilenle yetinmeyi öğrendik nasılsa. Bu haberi yapanlara da şöyle diyorum hasssiktir oradan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder